Lektiehjælp i Matematik – Vi gør det nemt
Har du brug for lektiehjælp eller privatundervisning i matematik? Går du i folkeskole eller gymnasium? Så kan du havnet det rette sted.
Med over 25 års erfaring og kompetente matematikundervisere, kan vi hjælpe dig med at opnå de rette resultater – hurtigt.
Når du vælger os til lektiehjælp i matematik eller privatundervisning, får du:
- Effektive undervisere, der kender alle faldgruberne
- Vi kender dit pensum til folkeskole og gymnasium
- Skræddersyet forløb, som er tilpasset dit niveau
- Du opnår hurtige resultater
Skal vi skabe gode resultater i matematik sammen? Kontakt os helt uforpligtende i dag.
Vi yder lektiehjælp i matematik på to måder:
- Hold på kun 2 elever, med individuel undervisning og lektiehjælp i matematik.
– 350 kr. per lektion per elev. - Privatundervisning i matematik (530-700 kr. )
Lektionerne er på 55 minutter
Hjælp til matematik – både voksne og børn
Matematik er jo et fag, der gør det muligt at beregne ’hvor mange eller hvor meget’, lige meget om det er på et lavt eller højt niveau. Når man er god til matematik, har man lettere ved at løse problemer, praktisk talt, da dette ’hvor mange eller hvor meget’ gennemsyrer alle forhold i tilværelsen.
På den anden side, når man har svært ved matematik, påvirker dette selvfølgelig en person både fagligt og socialt. For børn og teenagere kan udfordringer med matematik føre til lavere selvtillid og motivation i skolen. Det kan også være frustrerende at føle, at man ikke kan følge med i undervisningen, og denne frustration kan hurtigt sprede sig til andre fagområder. Sociale konsekvenser kan også opstå, da børn kan føle sig udenfor eller anderledes, hvilket kan føre til isolation fra klassekammeraterne. Derfor kan det være en god idé at søge lektiehjælp til matematik hos professionelle fagfolk som os hos FEGU.
For voksne kan problemer med matematik påvirke arbejdslivet negativt, da mange job kræver en vis matematisk forståelse. Dette kan begrænse karrieremuligheder og skabe stress i hverdagen. Desuden kan vanskeligheder med matematik også påvirke sociale interaktioner, da man kan føle sig flov over at skulle håndtere simple dagligdags opgaver som budgettering og indkøb.
Hos FEGU Hellerup har vi erfaring med ovenstående udfordringer og tilbyder målrettet lektiehjælp i matematik for at styrke både faglige færdigheder og den sociale selvtillid.
Gå ikke for meget op i ’talblindhed’
Der findes elever, for hvem regning og derfor også matematik forekommer uendelig svært.
På FEGU Hellerup gør vi hverken dette til en lidelse eller tildeler dem en diagnose. Vi erkender problemet og angriber dette med den relevante undervisning, der vil bedre dette fænomen.
Vi bruger derfor ikke tiden på at gennemteste eleverne og vise hvor dårlig han eller hun er til regning, men arbejder på at fremme elevens virkelighedsforståelse.
Dertil har vi mange forskellige metoder, som vi gerne demonstrerer. Forestil dig god undervisning som en stige, hvor hvert trin jo er en forudsætning for det næste trin. Hos en elev, der har vanskeligheder i et fag, mangler der jo trin i stigen og opstigning bliver svært.
Hos en elev med påstået ’talblindhed’ eller ’dyskalkuli’, mangler der trin på stigen som ligger længere nede end man normalt har fantasi til at forestille sig, men dette er dækket af de helt nye opdagelser om indlæring, som FEGU har brugt siden 1970’erne. Da der er en del trin, der skal ’sættes i’, er vi glade, når forældre er villige til at hjælpe med, hvilket sparer dem både tid og penge. Vi er faktisk så glade, at vi giver forældrene lidt rabat på timerne.
Forøget livskvalitet gennem lektiehjælp i matematik
At få hjælp til matematik kan af ovenstående grunde markant forbedre livskvaliteten for både børn og voksne. Når man modtager den nødvendige støtte og vejledning, kan man opnå større selvtillid og en bedre forståelse for matematiske begreber. Dette reducerer skammen og frustrationerne, der ofte er forbundet med matematikvanskeligheder. Børn, der får lektiehjælp til matematik, oplever derfor bedre resultater i skolen og en mere positiv indstilling til læring og livet generelt.
For voksne kan forbedrede matematikfærdigheder åbne nye karrieremuligheder og lette hverdagens økonomiske opgaver. Hos FEGU Hellerup arbejder vi for at tilbyde skræddersyet lektiehjælp til matematik, der ikke kun styrker faglige færdigheder, men også bidrager til en højere livskvalitet og større personlig tilfredshed.
Hvornår kan du starte?
Privatundervisning og lektiehjælp i matematik kan normalt begynde den følgende uge på et tidspunkt, hvor det passer ind i både elev og underviserens skema. Undervisning og lektiehjælp i matematik på små hold forudsætter, at der er elever nok til et hold.
Matematik er kendetegnet ved, at man ikke skal have ret mange “huller” i sin viden før hele emnet virker uoverskueligt og forvirrende. Derfor starter vi i Studyhouse-FEGU altid med sammen med dig at finde “hullerne” i din viden og yde den rette lektiehjælp i matematik, så vi kan skræddersy et undervisningsprogram til dine behov. Når vi så går i gang med at fylde “hullerne” ud, begynder brikkerne at falde på plads, og de fleste bliver glædeligt overrasket over, at matematik faktisk slet ikke er så svært at lære.
I selve indlæringen lægger vi meget vægt på anskueliggørelse af matematik, dvs. helt uden formler først at forstå, hvad noget matematik kan bruges til. Først derefter går vi videre og opbygger de formler, der står i lærebøgerne, og illustrerer dem med flere eksempler indtil du får helt styr på det, kan “tænke” med matematikken og kan se, hvordan den kan bruges i talrige sammenhænge.
Hjælp til matematik – hvordan bliver man bedre til matematik?
Matematik er et af de fag, hvor mange kan føle sig besværede og have et ønske om hjælp. Hos FEGU har vi både lektiehjælp matematik for elever i folkeskolen og i gymnasiet. Her har vi både fokus på dem, som kan mærke at matematikken har været problematisk i nogle år, og dem, som gerne vil være på forkant med besværet.
FEGU-metoden er også aktiv i matematik lektiehjælp, og derfor er første punkt på dagsordenen, for alle niveauer, at finde de steder hvor matematikken ikke har slået sig fast. Derved kan vi danne et grundlag for den logiske tænkning, som matematikken begrunder sig på. Herefter kan eleven hurtigt føle, at de bliver bedre til matematik, da tankegangen bag er på plads.
Matematiklærerne:
Ole Sørensen
Ole er uddannet inden for kemi og fysik på Århus Universitet og har i hele sin karriere som forsker og underviser særligt interesseret sig for, hvordan matematikken bruges inden for naturfagene. Han er særligt kendt for sin evne til at finde på simple og illustrative eksempler på anvendelser af matematik, som ingen andre har tænkt på.
Udtalelser fra elever:
Hej Ole – jeg sender denne mail for at sige mange tusinde tak for hjælpen i fysik, som jeg har afsluttet med 12/12. Det har været en meget stor hjælp! mvh. Helle (elev i 2. g, fysik)
Jeg fik 12!!!!!!!!!! TUSIND TAK FOR HJÆLPEN Hilsen Sara (matematik-fysik SRP i 3. g)
Hej Ole. Mange tak for hjælpen!!!!!! mvh. Hella (elev i 3. g, dansk, coaching i forbindelse med en kronik)
Tusinde tak for din hjælp Ole, jeg fik 12 i min SRP. Hilsen Hannah
Hej Ole. Jeg trak spørgsmål 2 om differentialregning og jeg fik 12!!
mvh. Helle (3. g mundtlig eksamen i matematik)
Ellen har været meget glad for at blive undervist af Ole. Hun har tilegnet sig mange af de færdigheder, som hun manglede og klarer sig godt i matematik i 1. G. Det går faktisk over al forventning; til eksamen efter 3 måneder fik hun 12 i matematik. Hun har fået en mere positiv tilgang til faget. Således er hun ikke længere så opgivende og har mere “gå på mod”, når hun møder nye emner. Så endnu en gang tak for hjælpen, Ole har helt klart hjulpet Ellen “hen over bakken”. Hun hat fået en anden forståelse for faget og dermed også en anden interesse. Mvh. Ellens mor.
Jan er glad og tilfreds med Oles indsats. Dejligt at der findes matematik-eksperter, der forstår at formidle! Taknemmelighed er vist det rette ord fra moderen (Elev lige startet på universitetet)
Rene Steffensen
Rene er mat-fysisk student fra Niels Steensens Gymnasium og havde også matematik på Københavns Dag- og Aften Seminarium, hvor hans linjefag var fysik.
Han har forsket i de forudsætninger, der kan gøre det svært for elever at forstå matematik – med den gevinst, at nu ret hurtigt kan få elever igennem et pensum, der fra starten af så uoverskueligt ud.
Han siger:
Jeg nød matematikkens klarhed og logik, mens jeg gik i gymnasiet. Men også tilfredsstillelsen ved at få et svar og bevise for sig selv, at dette er svaret. Disse glæder vil jeg gerne give videre til dig.
Udtalelser fra elever:
Hej René 🙂 Jeg har været oppe i mundtlig matematik i dag og fik 10 i karakter! Det gik rigtig godt og tak for hjælpen! 🙂 Kh Sara
Hej René – Jeg har lært at blive mere selvsikker i skolen, ved jeg har fået en masse værktøjer. Jeg startede med ikke at turde sige noget i timerne, men ønskede at blive bedre. Men så begyndte jeg hos dig, og det har givet mig så meget. I dag tør jeg sige noget i timerne, og jeg har bevist over for mig selv, at jeg godt kan. Jeg får de karakterer, som jeg altid har ønsket mig. Det er ikke kun i skolen, at jeg har rykket mig, men også uden for skolen er jeg blevet bedre. 1000 tak for din hjælp og dit store engagement, når du underviser 🙂 . venlig hilsen Sofie
Hej René, forresten så har vi fået standpunktskarakterer her i fredags, og jeg er bl.a. gået op i mundtlig matematik fra 7 til 10, så det betyder, at din undervisning virker. Mvh. Signe
Hej René – Jeg er blevet meget bedre til færdighedsregning. Jeg fik fra 02 til 10! Tak! M.
Jens Mortensen
Jeg har gennem årene oplevet en hel del elever, der inden for matematik kan gøre noget “rent mekanisk”, som en maskine. De ved f.eks. at hvis man gør sådan og sådan, så finder man 10 %. Men deres undervisning har været sådan, at de aldrig har FORSTÅET det – og derfor kan de ikke “tænke med det” eller “arbejde med det”, kun gøre disse mekaniske udregninger. Og står de overfor en opgave, hvor løsningen er at finde 10 %, vil de i de fleste tilfælde ikke komme frem til dette. Så vi lægger meget stort vægt på, at eleverne virkeligt forstår det, de lærer, og kan bruge det til noget fornuftigt – og det bliver tit mere interessant for eleverne, når det har en praktisk anvendelse
Lisbeth Alling
Jeg har undervist i ca. 35 år, 30 år i privat- og folkeskole og godt fem år på ungdoms- og voksenuddannelse. Jeg elsker at undervise og det bedste er at opleve at kunne fjerne den matematikforskrækkelse, som jeg ofte ser, at eleverne møder op med, og måske i heldigste fald være i stand til at smitte med min egen matematikbegejstring.
Du kan få generel matematikundervisning eller hjælp til matematiklektierne på til og med gymnasieniveau. Undervisningen kan foregå i lokalerne i Hellerup eller på biblioteket i Hillerød, Helsingør eller Gilleleje.
Hilsen Lisbet