For mange elever bliver trætte af at gå i skole.
Inklusion er i al almindelighed et rigtigt princip, men præcis i undervisning fører det til det modsatte:
eksklusion, når de elever, der ikke fatter undervisningen så hurtigt, udelukkes af gruppen, der let fanger den. Dette kan medføre mobberi og angst. Bemærk antallet af elever, der ikke vil gå i skole.
Trods de bedste intentioner undervises for mange elever over deres niveau.
Mange elever fortæller, at de er trætte af at gå i skole, fordi de forstår ikke pensum og kan ikke
lave opgaverne. Årsag: de forstod ikke det tidligere stof, og kører bare robotagtigt videre uden at forstå.
Det svarer til, at man skal gange, før man har mestret sit plus og minus eller prøver at løse ligninger uden at kunne dividere og regne med brøker. Sat på spidsen svarer det til, at en skiinstruktør sætter sit begynderhold ud på en rød eller sort løjpe
Man kan heller ikke ’lære i takt’.
Alle elever er forskellige og da gammeldags lærer-autoritet er faldet bort med efterfølgende uro i klasserne, er det endnu vigtigere med individuel undervisning eller i det mindste i grupper af jævnbyrdige elever.
En hurtig løsning: nogle af de bedst formidlende lærere , kendt for gode resultater med elever, kunne lave videofilmede foredrag, som eleverne kunne se (eventuelt flere gange) indtil de havde forstået stoffet og kunne bruge det.
Vi har den viden og den metodik, der skal til for at vende udviklingen:
Vi vil gerne holde et seminar eller foredrag. Kontakt os på tlf 3940 7005 eller 5135 9052
FEGU Hellerup
Skriv et svar